"Én vagyok a világ világossága: aki engem követ, nem jár sötétségben, hanem övé lesz az élet világossága." |Jn 8,12 () Reggeli áhítat: 62

frissítve: 2016.09.07.

Iskolai tanév helyi rendje

Első tanítási nap: 2016. szeptember 1. csütörtök Utolsó tanítási nap: 2017. június 15. csütörtök

Az első félév utolsó napja: 2017. január 20. péntek

Őszi szünet: 2016. október 29 - november 6 (péntek - vasárnap) 10 nap
Utolsó tanítási nap a szünet előtt: október 28. (péntek), első tanítási nap a szünet után: november 7. (hétfő).

Ingyenes tankönyvigénylési lapok leadási határideje: november 30. szerda (Letöltés: >>> ITT <<<)

Téli szünet: 2016. december 22 - 2017. január 2. (csütörtök - hétfő) 12 nap
Utolsó tanítási nap a szünet előtt: 2013. december 21. (szerda), első tanítási nap a szünet után:
2017. január 3. (kedd)

Középiskolai jelentkezési lapok leadása: 2017. február 15. szerda

Tavaszi szünet: 2017. április 13-18 (csütörtök - kedd) 6 nap
Utolsó tanítási nap a szünet előtt: április 12. (szerda), első tanítási nap a szünet után: április 19. (szerda).

Idegen nyelvi mérés: 2017. május 17. szerda

Országos kompetenciamérés: 2017. május 24. szerda

Farsang: 2017. február 10. péntek - felső tagozat, február 13. hétfő - alsó tagozat

Záróvizsga (8.évfolyam):

2017. május 8-11. Záróvizsga – írásbeli napok,

2017. május 29. Záróvizsga – szóbeli nap

Nemzetközi alkalom:

2017. április 22-26. Határtalanul (7.évfolyam – Erdély)

A pedagógusok iskolai végzettsége és szakképzettsége hozzárendelve a helyi tanterv tantárgyfelosztásához

Státusz

tanári szak

szakvizsga

tanítói spec. koll.

igazgató, középiskolai tanár

földrajz, rajz, katechéta

közoktatás-vezető, médiaismeretek


Igazgatóhelyettes, középiskolai tanár

angol,magyar, orosz

pedagógiai értékelés


alsós humán munkaközösségvezető, tanító


drámapedagógia


alsós reál munkaközösségvezető, tanító




felsős humán munkaközösségvezető, középiskolai tanár

magyar, történelem, honismeret

néptáncoktató


felsős reál munkaközösségvezető,tanár,

matematika,német,orosz

közoktatás-vezető


hittan munkaközösségvezető, tanító - hitoktató

katechéta


testnevelés

tanár, felsős ifjúságvédelmi felelős, DÖK vezető

biológia, földrajz, testnevelés



fejlesztő pedagógus

gyógypedagógus



hitoktató

katechéta



középiskolai tanár

fizika – kémia,

mérés és értékelés


középiskolai tanár

magyar, történelem

tehetségfejlesztő


református hitoktató

református vallástanár



tanár, iskolai könyvtáros

magyar, történelem, honismeret



tanár

magyar, ének



középiskolai tanár

magyar

fejlesztő pedagógus


tanár

angol



tanár

technika



tanár

matematika-testnevelés



tanár

matematika-földrajz



tanár

tanár-testnevelés-rekreáció



tanár, rendszergazda

informatika



tanító




tanító



origami

tanító



orosz

tanító


tehetségfejlesztő

testnevelés

tanító



báb

tanító



testnevelés

tanító



vizuális nevelés

tanító



természetismeret

tanító



rajz - könyvtár

tanító


mentálhygiénia, drámapedagógia

könyvtár

tanító



testnevelés

tanító


gyógytestnevelő

magyar

tanító



úszásoktatás

tanító


tehetség- és minőségfejlesztő

báb

tanító


mentálhygiénia


tanító



testnevelés - informatika

tanító (GYES)

katechéta

ének-zene

ember és társadalom

A nevelő és oktató munkát segítők száma, feladatköre, iskolai végzettsége és szakképzettsége

gazdasági vezető

közgazdász, egyetem

könyvelő

közgazdász, főiskola

könyvelő

közgazdász, főiskola

iskolatitkár

közgazdasági szakközépiskola

pedagógiai asszisztens

gimnázium

takarító

szakközépiskola

takarító

szakközépiskola

konyhai dolgozó

általános iskola

takarító

szakközépiskola

hivatalsegéd

szakközépiskola

konyhai dolgozó

általános iskola

konyhai dolgozó

szakközépiskola

karbantartó

szakközépiskola

takarító

szakközépiskola

portás

szakközépiskola

Az országos mérés-értékelés eredményei, évenként feltüntetve

(egy tanév késéssel kapunk friss eredményt! A 2015/16-os tanév eredményei 2017. februárjában várhatóak.)



szövegértés

matematikai logika

tanév

évfolyam

iskolai eredmény

országos átlag

iskolai eredmény

országos átlag

2015/16









2014/15

6.

1563

1488

1545

1497

8.

1612

1567

1649

1618

2013/14

6.

1481

1460

1550

1491

8.

1611

1557

1693

1617

2012/13

6.

1545

1497

1489

1554

8.

1624

1555

1671

1620

2011/12

6.

1520

1472

1536

1489

8.

1702

1567

1721

1612

2010/11

6.

1523

1465

1540

1486

8.

1645

1577

1702

1601

2009/10

6.

1639

1498

1593

1483

8.

1666

1583

1680

1622

2008/09

6.

579

513

579

489

8.

560

502

553

484

2007/08

6.

589

519

593

499

8.

566

506

577

497

Az intézmény lemorzsolódási, évismétlési mutatói

Tanév

Összlétszám / évismétlők

Arány (%)

2006/07

429/2

0,4

2007/08

426/4

0,9

2008/09

429/4

0,9

2009/10

431/2

0,4

2010/11

427/1

0,2

2011/12

443/2

0,4

2012/13

449/3

0,6

2013/14

437/5

0,9

2014/15

438/3

0,6

2015/16

435/3

0,6


Általános iskolákban a volt tanítványok nyolcadik-kilencedik évfolyamon elért eredményei, évenként feltüntetve, középiskolai, szakiskolai továbbtanulási mutatók

A középiskolák egy részétől nem kapunk visszajelzést, általánosságban elmondható, hogy minden diákunk továbbtanul, minimális a középiskolát be nem fejezők száma, a többségük a választott iskolatípusnak megfelelő eredményt produkál: gimnáziumok nagyon jó, szakközépiskolák jó, szakmunkásképző közepes-gyenge átlagok.

A 2015/16-os tanévben mindössze egy olyan diák volt akit a 2. helyen megjelölt intézménybe vettek fel, az összes többi tanuló az 1. helyen megjelölt középiskolába nyert felvételt. Minden végzős tanulónk továbbtanul, lemorzsolódás nincs.

Szakkörök igénybevételének lehetősége, mindennapos testedzés lehetősége

Szakkörök

Sportkörök

drámajáték kör

szeretetszolgálati csoport

énekkar

informatika

kémia-fizika

kis nyelvész

matematika

rajz

diákújságírás

pénz világa

kemence klub

futball

kézilabda

kosárlabda

tenisz, minitenisz

torna

túracsoport

ugrálókötél

úszás

aerobic

Hétvégi házi feladat szabályai, iskolai dolgozatok szabályai

Az otthoni (napközis és tanulószobai) felkészüléshez előírt írásbeli és szóbeli feladatok meghatározásának elvei és korlátai

1-4. évfolyam

Hétvégére kötelező házi feladat nem adható, csak ajánlott, gyakorló, ismétlő feladat. A tanítási szünetekre (őszi, téli, tavaszi) sem adható kötelező házi feladat, legfeljebb ajánlott olvasmány, gyakorlófeladatok. Az ajánlott, gyakorló feladatok el nem készítése nem jelenthet hátrányt a tanuló értékelésénél.

5-8. évfolyam

A házi feladatok mennyiségét a szaktanárok határozzák meg. A tanítási szünetekre sem adható több házi feladat, mint amikor tanítási nap következne.

Az iskolai írásbeli beszámoltatások

Az írásbeli beszámoltatások értékelésben betöltött szerepe és súlya

a házi dolgozat (zöld jegy) és az írásbeli vagy szóbeli felelet (kék jegy) a tanuló tudásának, megszerzett ismereteinek folyamatos felmérését szolgáló értékelés – minősítése tantárgyi jegynek számít

  • témazáró dolgozat - a tantárgyi témaegységet lezáró összegző mérés a tanítási folyamat végén, az erre adott osztályzat kiemelt súllyal (2x) szerepel a félévi és év végi osztályzat megállapításánál. (piros jegy)
  • tesztek – osztályzattal nem értékelt felmérő forma, a minősítést a %-ban kifejezett eredmény jelzi.

Az iskolai beszámoltatások formája

  • házi dolgozat
  • írásbeli felelet (kisdolgozat)
  • témazáró dolgozat
  • tudásszint- és képességmérő teszt

Az írásbeli beszámoltatások rendje

  • a házi dolgozat megírásának időpontját, elkészítésének szempontjait a szaktanár határozza meg,
  • írásbeli feleletet (kisdolgozatot) a tanórákon írathat a nevelő,
  • témazáró dolgozat – a tananyag témaegységének zárásaként, a tanmenethez igazodva íratható,
  • tesztlap az éves munkatervben rögzített évfolyamokon a félévek zárása előtt íratható.

Az írásbeli beszámoltatások korlátai

  • a házi dolgozat gyakoriságát és mennyiségét a szaktanár határozhatja meg,
  • a házi dolgozat elkészítésére legalább 2 hét időtartamot kell biztosítani,
  • írásbeli felelet (kisdolgozat) előzetes bejelentés nélkül is megíratható,
  • témazáró dolgozat csak a témaegység tanórai összefoglalása után, előre bejelentett időpontban íratható, (Egy napon legfeljebb két témazáróra kerülhet sor)
  • tudásszint- és képességmérő teszteket csak az évvégi, félévi ismétléseket vagy összefoglalást követően előre bejelentett időpontban lehet megíratni,
  • a kompetenciamérések megírásának időpontját előre be kell jelenteni.

Egyéb értékelés

A záróvizsga eredménye beszámít a tanuló 8. év végi osztályzatába. (Hármas szorzójú vizsga jegyként kell beszámítani.)

A Tudásvásáron való részvétel esetén, nyolcadik évfolyamos tanuló számára, a mentortanár javaslatára, a szakmai zsűri által megfelelő színvonalúnak ítélt produktum alapján megajánlott záróvizsga jegy jár. A többi évfolyam (1-7) esetében hármas szorzójú jegy kerül beírásra a választott témához köthető tantárgyból.

Iskolai osztályok száma, a tanulók létszáma az egyes osztályokban (2016/17-es tanév - 2016. szeptember 7-i állapot)

Osztály megnevezése

Osztálylétszám

1.a

27+1

1.b

28

2.a

24

2.b

18

3.a

28

3.b

29

4.a

25+1

4.b

27

5.a

29

5.b

29

6.a

27+1

6.b

26+1

7.a

27

7.b

29

8.a

27

8.b

29

Összesen:

429+4 magántanuló


Módosítás: (2016. Szeptember 07. Szerda, 14:28)

 

NAPTÁR

december 2016
H K SZ CS P SZ V
28 29 30 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31 1

Időkép kamera


Írjon nekünk

Rendszergazda:
Niethammer Zoltán
niethammer@freemail.hu

vagy


Digitális gyerekvilág

Fájlszerver

Belépés az iskolai fájlszerverre:

Belső hálózaton
(10Mbps)

Médiatár

Interneten
(1Mbps)

Cselekvő hit



zefir

ez

misi

alap






rakjuk

káté